Ολα άρχισαν κάπου στα 1812 στην περιοχή Sous-Cratet της Γαλλίας. Δύο αδέλφια, ο Jean-Piere (1768-1852) και ο Jean-Frederic Peugeot (1770-1822) μετατρέπουν τον οικογενειακό αλευρόμυλο σε μηχανουργείο, για την κατασκευή ελατηρίων και ατσαλένιων εργαλείων. Μέχρι το 1840, η επιχείρηση των αδελφών Peugeot είχε εξελιχθεί σε βασικό παραγωγό οικιακού εξοπλισμού όπως ραπτομηχανές, μύλους καφέ, σίδερα κλπ.
Πάρτε μέρος στον διαγωνισμό στο Facebook Page εδώ
Το 1847, ένας αργυροχαράκτης, ο Justin Blazer, από το Montbeliard της Γαλλίας, σχεδίασε για τους αδελφούς Peugeot ένα λιοντάρι, προκειμένου να αποτελέσει το σήμα για τα πριόνια και τα ατσαΠλένια αντικείμενα που κατασκεύαζαν. Το λιοντάρι αυτό συμβόλιζε τις ιδιότητες των πριονιών Peugeot, δηλαδή την αντοχή των «δοντιών» τους, την ευελιξία της λάμας και την ταχύτητα του κοψίματος. Από το 1858 το λιοντάρι εμφανίζεται σε όλα τα προϊόντα της μάρκας μεταδίδοντάς τους όλες τις παραπάνω συμβολικές του αξίες. Στα πάνω από 150 χρόνια της ιστορίας του πήρε διάφορα σχήματα και κατάφερε να γίνει ένα από τα πλέον επιτυχημένα και αναγνωρίσιμα σύμβολα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Εταιρία κατασκευάζει το πρώτο της ποδήλατο, το Grand-Bi υπό την καθοδήγηση του Armand Peugeot (1849-1915), ο οποίος κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην Αγγλία διέκρινε το μέλλον που θα είχε το νέο αυτό μεταφορικό μέσο. Το Grand-Bi είχε βάρος 26 κιλών, ήταν κατασκευασμένο από ατσάλι και ο μπροστινός τροχός είχε διάμετρο 1,35 μέτρα. Η κατασκευή ποδηλάτων συνεχίζεται ως τις μέρες μας.
Ο Armand Peugeot σύντομα κατάλαβε ότι το μέλλον βρίσκονταν στην μηχανοκίνηση των δίτροχων και τρίτροχων ποδηλάτων. Στην παγκόσμια έκθεση αυτοκινήτων του 1889, γίνεται η παρουσίαση του πρώτου ατμοκίνητου τρίκυκλου της μάρκας, που ουσιαστικά ήταν ο προάγγελος για την παραγωγή μηχανοκίνητων αυτοκινήτων. Δέκα χρόνια αργότερα θα αρχίσει η μαζική παραγωγή μηχανοκίνητων τρικύκλων, εφοδιασμένων με τετράχρονους κινητήρες πετρελαίου.
Το 1890 η Peugeot κατασκευάζει το πρώτο της αυτοκίνητο, εφοδιασμένο με κινητήρα Daimler, ενώ την επόμενη χρονιά λανσάρει το Type 3, το πρώτο της αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Τον Σεπτέμβριο του 1891 ένα αυτοκίνητο Peugeot Type 3 διέσχισε 2045 χιλιόμετρα σε 139 ώρες, με μέση ταχύτητα 14 km/h. Η επιτυχία του εγχειρήματος αυτού αύξησε τις πωλήσεις της Peugeot: 64 αυτοκίνητα αυτού του τύπου κατασκευάστηκαν μέσα στα επόμενα 4 χρόνια.
Γίνεται διαχωρισμός των πολλών παραγωγικών δραστηριοτήτων της Peugeot σε δύο διαφορετικές εταιρίες: Την «Les fils de Peugeot freres» που κρατά την παραγωγή των ποδηλάτων και των υπολοίπων προιόντων εκτός των αυτοκινήτων και την «Societe des Automobiles Peugeot» για την παραγωγή αυτοκινήτων. Ένα χρόνο αργότερα, το Type 15 ήταν το πρώτο Peugeot που κινούνταν από μία 100% Peugeot μηχανή.
Οι μοτοσυκλέτες Peugeot είναι εξίσου επιτυχημένες με τα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα η «Lion» του 1909, με τετράχρονο κινητήρα 331 cc και τελική ταχύτητα 65 km/h. Την περίοδο αυτή η Peugeot αρχίζει να κατασκευάζει και οχήματα ειδικών χρήσεων, όπως φορτηγά και πυροσβεστικά. Το 1910, από τη συγχώνευση των «Les fils de Peugeot freres» και «Societe des Automobiles Peugeot» προκύπτει η «Αutomobiles et Cycles Peugeot».
Λανσάρισμα του Peugeot Type B3P1, γνωστού ως «Βebe» που σημειώνει μεγάλη επιτυχία και πουλά πάνω από 3.000 μονάδες. Αυτό το μικρό και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο ήταν σχεδιασμένο από τον διάσημο Ettore Bugatti. Εγκαινιάζεται και το νέο εργοστάσιο της Peugeot στο Sochaux, αλλά ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος αναγκάζει την Peugeot να σταματήσει τη δημιουργία νέων σχεδίων και να αφοσιωθεί στην παραγωγή πολεμικού υλικού.
Από την «Αutomobiles et Cycles Peugeot» δημιουργούνται δύο ξεχωριστές εταιρίες, η «Cycles Peugeot» και η «Societe des Automobiles Peugeot». Αν και το «Bebe» ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, η Peugoet συνέχισε την παραγωγή και άλλων τύπων: κουπέ, καμπριολέ και λιμουζίνες. Η κομψότατη 176 Limouzine ήταν το πολυτελέστερο αυτοκίνητο της εποχής του, αλλά διέθεται και έναν πρωτοποριακό κινητήρα χωρίς βαλβίδες. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιήθηκε και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που κέρδισαν Γαλλικό γκραν-πρι και το Κύπελλο Florio.
H Peugeot παρουσιάζει το 201, καθιερώνοντας ένα νέο σύστημα ονομασίας των μοντέλων της, με αριθμούς. Το πρώτο νούμερο υποδηλώνει το μέγεθος του μοντέλου, το τρίτο νούμερο την σειρά και το μηδέν στην μέση αποτελεί απλώς έναν σύνδεσμο μεταξύ των δύο αριθμών. Το σύστημα αυτό διευκολύνει την κατηγοριοποίηση μεταξύ των μοντέλων. Το 201 ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο, παράχθηκε σε 142.000 αντίτυπα, και το ακολούθησαν τo 301 (το 1932) και τα 401 και 601 (το 1934).
Το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου βρίσκει την μάρκα να προσπαθεί να ανασυγκροτηθεί από τις καταστροφές που της προξένησε ο πόλεμος. Μόλις το 1948 λανσάρεται ένα καινούργιο μοντέλο, το 203. Ήταν ένα όχημα που συμβόλιζε την ανανέωση και ήταν ιδιαίτερα άνετο και πρακτικό. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με αυτοφερόμενο αμάξωμα, έμεινε στην παραγωγή ως το 1960 και κατασκευάστηκε σε 685.000 κομμάτια.
Το 1955 γίνεται η πρώτη συνεργασία με τον Ιταλό σχεδιαστή, Pinifarina, για το 403. Τέσσερα χρόνια αργότερα το 403 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που εφοδιάζεται με κινητήρα ντήζελ. Παρόλο που η ζήτηση για μοτοσυκλέτες είναι περιορισμένη, το scooter S57 σημειώνει μεγάλη επιτυχία. Ο αντικαταστάτης του, τo 404, λανσάρεται το 1960 και σημειώνει μεγάλη επιτυχία, όχι μόνο στη Γαλλία αλλά και στο εξωτερικό. Σχεδόν όλα τα ταξί της Δυτικής Αφρικής ήταν Peugeot 404 και υπάρχουν ακόμα και σήμερα αρκετά σε χρήση. Η Εταιρία μετατρέπεται σε εταιρία holding με την ονομασία Peugeot S.A., έχοντας υπό τον ελεγχό της ένα γκρούπ άλλων εταιριών. Την ίδια χρονιά λανσάρεται το 504, η δεύτερη συνεργασία με τον Pinifarina, και γίνετε το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μέχρι εκείνη την στιγμή, πουλώντας 3.300.000 μονάδες. Παράχθηκε και σε κουπέ και σε κάμπριο εκδόσεις, αλλά ακόμα και ως ανοιχτό φορτηγό.
Η σειρά «4» ολοκληρώνεται με την εισαγωγή του 104 και του 604. Το 1976 η Peugeot S.A. απορροφά την Citroen S.A., διατηρώντας ωστόσο τα σήματα και την αυτονομία της Citroen. Τον επόμενο χρόνο δημιουργείται η SAME για την παραγωγή και εφοδιασμό όλων των μοντέλων του ομίλου της Peugeot με κιβώτια ταχυτήτων και μεσαίους κινητήρες. Η ανάπτυξη συνεχίζεται με την εξαγορά της Chrysler Ευρώπης το 1978 και τη δημιουργία του εμπορικού σήματος Talbot που διατηρήθηκε ως το 1986.
Η σειρά «5» ξεκινά με τα 305 και 505 το 1977 και 1979. Το 1983 η εμφανίζεται το 205 και γίνεται τεράστια εμπορική επιτυχία, κυρίως στους νεότερους οδηγούς, βοηθώντας το Brand να προωθήσει την καινοτομική και δυναμική της εικόνα. Ακολουθούν οι νίκες του 205 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ. Πάνω από 5.200.000, 205 κυκλοφόρησαν στους δρόμους. Το 404 αντικαταστάθηκε από το 405, ενώ το 309 ήταν το πρώτο μοντέλο που παράχθηκε στα πρώην εργοστάσια της Chrysler.
Λανσάρεται η σειρά «6» με το 106 και ακολούθως με το 306, το 1993. Η Εταιρία μπαίνει στην αγορά των πολυμορφικών αυτοκινήτων με το 806, ενώ το 1995 λανσάρεται το κομψό 406 και δύο χρόνια μετά η πανέμορφη έκδοση 406 Coupe, σχεδιασμένο από τον Pinifarina, το οποίο ανακηρύσσεται στο Μιλάνο ως το ομορφότερο αυτοκίνητο στον κόσμο για το 1997. Το 206 κερδίζει αμέσως τις καρδιές των οδηγών με τις επιδόσεις του και τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του και σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για την μάρκα. Η εμφάνισή του δίνει την αίσθηση της κίνησης και ταχύτητας, ακόμα κι όταν αυτό είναι ακίνητο. Το ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό για την κατηγορία του αποπνέει μια πολυτέλεια χάρη στην ποιότητα υλικών και φινιρίσματος. Από το 1999 το 206 WRC αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, συνεχίζοντας την άξια αγωνιστική παράδοση του 205 T16 και 306 Τ16.